Twój koszyk jest obecnie pusty!
Jeśli jeździsz w transporcie międzynarodowym
PAMIĘTAJ O WYMIANIE!
18.08.2025 – OBOWIĄZKOWA WYMIANA TACHOGRAFÓW 1C (2019-2023) NA TACHOGRAFY GEN2V2
13.12.2024 – OBOWIĄZKOWA WYMIANA TACHOGRAFÓW ANALOGOWYCH* ORAZ CYFROWYCH 1B (DO 2019) NA TACHOGRAFY GEN2V2
Koszt wymiany: 4600zł netto
* – wymiany tachografów analogowych wyceniane są indywidualnie
Najważniejsze daty:
Od
21 sierpnia 2023
Tachografy Smart2 obowiązkowe we wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdach (krajowych i międzynarodowych)
Przed końcem
2024
Obowiązkowa modernizacja wszystkich tachografów analogowych i 1B do pojazdów transportu międzynarodowego
Do
18 sierpnia 2025
Obowiązkowa modernizacja wszystkich tachografów 1C w pojazdach transportu międzynarodowego na tachografy Smart2
Od
1 lipca 2026
Obowiązek montażu tachografów Smart2 we wszystkich pojazdach ciężarowych o masie powyżej 2,5 t do transportu międzynarodowego
Jeżeli w tej chwili stoisz przed wyborem nowego sprzętu, postaw od razu na inteligentny tachograf drugiej generacji, co pozwoli Ci uniknąć konieczności ponownej wymiany w 2025 roku. Zaproponujemy najlepsze i najkorzystniejsze dla Was rozwiązania. Skontaktuj się z nami i już dziś umów się na wymianę tachografu w Twoim pojeździe!
TACHOGRAF SE5000 SMART 2
SE5000 Smart 2 jest inteligentnym tachografem drugiej generacji firmy Stoneridge, zaprojektowanym w celu spełnienia norm Mobility Package I UE. Pakiet mobilności stanowi zbiór europejskich przepisów i regulacji dla sektora transportu i zawiera nowe przepisy mające na celu poprawę warunków socjalnych kierowców, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i zapewnienie równego dostępu do rynków europejskich. Zgodnie z załącznikiem Smart 2 (UE 2016/799), przyjętym rozporządzeniem 2021/1228, do lepszego monitorowania i egzekwowania tych norm w Unii Europejskiej wymagany jest ulepszony technicznie tachograf. Stało się to przyczyną wprowadzenia tachografu SE5000 Smart 2 firmy Stoneridge Electronics.
BLUETOOTH / ITS
- Alternatywny interfejs tachografu do Optimo² do migania pola i programowania
GNSS
- Określenie kraju kalibracji
- Sprawdzenie wersji cyfrowej i aktualizacja w razie potrzeby
- Odchylenie zegara wewnętrznego poniżej 5 minut
- Uwierzytelnianie pozycji OSNMA po okresie przejściowym
- Wsteczna kompatybilność z bieżącymi wtórnikami ROGER
NOWE WPISY NA PŁYTCE
- Nowy parametr domyślny typu obciążenia, który zostanie ustawiony podczas instalacji
TACHOGRAF POLOWY-FLASH
- Przez Optimo² CAN lub interfejs Bluetooth
- Weryfikuj i aktualizuj mapy GNSS
- Aktualizuj oprogramowanie pod kątem nowych funkcji, zmian legislacyjnych i ulepszeń
- Wymagane około 2024 r. do ostatecznej obsługi OSNMA, tachografy po okresie przejściowym
- Wymagane przy każdej inspekcji w celu aktualizacji Cyberbezpieczeństwa
WEWNĘTRZNE TRZECIE ŹRÓDŁO RUCHU
- Brak nowego testu. Wystarczy sprawdzić, czy nie występują błędy 0A i 3A w zakresie dodatkowego wewnętrznego czujnika ruchu DSRC
- Tester ręczny DSRC wymaga aktualizacji oprogramowania sprzętowego
- Oprogramowanie Optimo² w wersji 7.0 wyświetla jeden z dodatkowych komunikatów RTM
- Optimo² zostanie użyte do aktualizacji oprogramowania sprzętowego bieżącego modułu DSRC poprzez sieć CAN
KARTY WARSZTATOWE SMART 2
- Nowe informacje związane z Cabotage zapisywane tylko na karcie warsztatowej Smart 2
- Tachografy Smart 2 pozostają kompatybilne z kartami Smart 1
- Karty warsztatowe Smart 1 nie będą zapisywały domyślnie typu obciążenia zarejestrowanego w tachografie, informacje te należy ręcznie dodać do raportu certyfikacyjnego
NOWE PIKTOGRAMY
- Model SE5000 Smart 2 jest wyposażony w przyjazne dla użytkownika piktogramy ułatwiające obsługę tachografu.
- Operacja załadunku
- Operacja rozładunku
- Jednoczesna operacja załadunku/rozładunku
- Typ ładunku: pasażerowie
- Typ ładunku: towary
- Typ ładunku: niezdefiniowany typ ładunku
- Miejsce, w którym pojazd przekroczył granicę między dwoma krajami
- Miejsce, w którym wystąpiła operacja załadunku
- Miejsce, w którym wystąpiła operacja wyładunku
- Zabezpieczenia/uwierzytelnione dane/pieczęcie
- Mapa cyfrowa/przejście graniczne
TACHOGRAF POLOWY-FLASH
- Przez Optimo² CAN lub interfejs Bluetooth
- Weryfikuj i aktualizuj mapy GNSS
- Aktualizuj oprogramowanie pod kątem nowych funkcji, zmian legislacyjnych i ulepszeń
- Wymagane około 2024 r. do ostatecznej obsługi OSNMA, tachografy po okresie przejściowym
- Wymagane przy każdej inspekcji w celu aktualizacji Cyberbezpieczeństwa
DSRC Moduł/Antena 24V
Wymagana do zdalnej weryfikacji czasu pracy przez inspektorów oraz do pobierania danych z tachografu przez przedsiębiorców
Kitas 4.1 – nadajnik prędkości do tachografu inteligentnego SMART 2 (jednokrotnego parowania)
Montowany na skrzyni biegów, odpowiada za odczytywanie prędkości i przekazywanie jej do tachografu
LESIKAR TACH3 SMART 4.0 (1B, 1C)
Najważniejszą zaletą przetworników Lesikar jest możliwość wielokrotnego parowania z tachografami cyfrowymi